Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download

متا استراتژی

معرفی کتاب صد نقشه راهبردی

مسئله جهانی سازی و شدت رقابت در دنیای کسب و کار امروز، سازمان ها را بر آن داشته تا با استفاده از تئوری های مدیریت برای افزایش بهره وری و تحقق اهداف سازمانی خود به صورت جدی وارد میدان شوند. از اینرو، تدوین برنامه راهبردی اثربخش و ترسیم چشم اندازی روشن برای آنها بسیار حائز اهمیت است.

کارت امتیازی متوازن(BSC) رایج‌ترین ابزاری است که در سال‌های اخیر برای اجرای استراتژي بکارگرفته شده  و در بسیاری از شرکتهای ایرانی نیز پیاده‌سازی شده است. در آخرین ویرایش نسل چهارم این مدل، از نقشه راهبردی به منظور مراوده هرچه بهتر استراتژی سازمان و نمایش ارتباط اهداف استراتژیک، شاخص‌های کلیدی عملکرد و اقدامات ابتکاری برای ذی‌نفعان کلیدی سازمان استفاده‌ شده ‌است. بنابراین درصورتیکه سازمان بتواند در یک نقشه‌راهبردی جامع ابعاد مختلف برنامه استراتژیک خود را به خوبی نمایش دهد، می تواند تا حد زیادی از کارآیی و اثربخشی برنامه استراتژي خود اطمینان حاصل نماید.

گروه مشاوره فراراهبرد آرمان با آگاهی از این مسئله و استناد به ادبیات مدیریت راهبردی به گردآوری مطالبی ارزشمند از کارت امتیازی متوازن و طراحی گام به گام نقشه راهبردی پرداخته است و با استفاده از الگوهای موفق نقشه‌های راهبردی و شاخص‌های کلیدی عملکرد صد شرکت برتر ایرانی در صنایع مختلف و تحلیل شاخص‌های موفقیت‌آمیز آن‌ها به شفاف­سازی این موضوع مهم در سازمان­ها کمک کرده است.

کتاب صد نقشه راهبردی در دو بخش (بخش اول: مروری بر مبانی مدیریت عملکرد و  بخش دوم: معرفی نقشه راهبردی 100شرکت موفق ایرانی) عرضه خواهد شد.

فهرست فصل های بخش اول کتاب صد نقشه راهبردی به قرار زیر است:

  1. مروری بر مبانی مدیریت راهبردی و سنجش عملکرد
  2. نحوه تدوین ارکان راهبردی و جهت­ساز
  3. معرفی اجمالی مدل کارت امتیازی متوازن
  4. تعیین مضامین و اهداف راهبردی
  5. ترسیم نقشه راهبردی و کارکردهای آن
  6. طراحی گام به گام نقشه راهبردی
  7. تدوین شاخص­های کلیدی عملکرد و اقدامات ابتکاری
  8. جاری سازی برنامه راهبردی
  9. ضرورت تشکیل دفتر مدیریت راهبردی

در بخش دوم نقشه راهبردی، شاخص های کلیدی عملکرد و دستاوردهای شرکت های موفق طبق گروه بندی زیر پیوست میگردد.

  1. بانک، بیمه و خدمات مالی
  2. نفت، گاز و پتروشیمی
  3. حمل و نقل، پخش
  4. خودرو، صنایع قطعه سازی و صنایع وابسته
  5. دارو، تجهیزات پزشکی و سلامت
  6. شرکت­های سرمایه­گذاری و هولدینگ
  7. صنایع کشاورزی و مواد غذایی
  8. صنایع فلزی و معادن
  9. مخابرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات
  10. مسکن و ساختمان
  11. خدمات آموزشی و پژوهشی
  12. خدمات عمومی و سازمان­های دولتی
  13. انرژی
  14. شوینده، پاک­کننده و سلولزی
  15. خدمات گردشگری و هتل­داری
  16. سایر (لوازم خانگی، منسوجات خانگی و فرش، موسسات غیرانتفاعی، باشگاه­های ورزشی و ...)

شرکت های علاقمند به همکاری در این پروژه می توانند با گروه فراراهبرد آرمان (طرح صد نقشه راهبردی) تماس بگیرند.