تدوین بازاریابی و فروش
فرایند بازاریابی و فروش شامل فعالیتهای متنوعی است که موفقیت یا عدم موفقیت هر کدام، میتواند تاثیرات شایان توجهی بر موفقیت یا عدم موفقیت یک پروژه و حتی کل سازمان داشته باشد. این فرایند پیش از تولید محصول با مجموعه فعالیتهای تحقیقات بازار و شناسایی نیاز مشتریان آغاز و در نهایت به تدوین برنامههای عملیاتی بازاریابی فروش و اجرای این برنامهها ختم میشود. در مدیریت این فرایند، عوامل متنوعی از قبیل استراتژیها و اهداف سازمان، محصولات و شرکتهای رقیب، هزینهها و سایر عوامل از این دست، میتوانند تاثیرگذار باشند. بر این اساس، فرایند بازاریابی و فروش بایستی در قالب چارچوبی که بتواند با در نظر گرفتن کلیه جوانب، موفقیت این فرایند را تضمین نماید، مدیریت شود.
شرکت فراراهبرد آرمان با ترکیب تجربه و دانش روز مدیران و مشاوران و کارشناسان قادر به مدیریت صحیح این فرایند در پروژه های دارویی میباشد. تدوین برنامه بازاریابی و فروش شامل مراحل زیر میباشد:
- انتخاب سبد محصولات شرکت
- بررسی روند فروش محصولات در سالهای گذشته
- محاسبه نرخ رشد سالهای گذشته به تفکیک محصولات
- بررسی تعداد رقبا
- برآورد نرخ رشد محصولات در سالهای آتی
- محاسبه اندازه بازار محصولات در سالهای آتی
- تعیین سهم بازار هدف برای همه محصولات بر اساس آخرین وضعیت سهم بازار شرکت
- محاسبه میزان فروش عددی شرکت بر اساس اندازه بازار آتی و سهم بازار هدف در هرسال
- برآورد فروش ریالی بر اساس میزان فروش عددی و قیمت فروش به پخش در حال حاضر
- محاسبه مجموع فروش عددی و ریالی در بازار داخل
- برآورد فروش صادراتی بر اساس ظرفیت مازاد تولید و قیمت فروش صادراتی
- محاسبه مجموع فروش داخلی و صادراتی شرکت به تفکیک گروه محصول